onsdag den 30. januar 2013

Hvor svært kan det være?

En kær bekendt har ladet sig inspirere. Hun vil i en måned (til en start) undlade at købe til sig selv og børnene. Hun har tre unger, så det bliver med garanti en udfordring. Jeg synes det er fedt når I læser med, jeg nyder jeres kommentarer og løbende opbakning om projektet. Og jeg elsker at bloggen her kan være med til at inspirere jer derude, så I også har mod på at kaste jer over et købestop. Jeg glæder mig til at følge jer der hopper med på vognen.

Siden jeg begyndte at blogge har jeg fået oceaner af kommentarer. De fleste er positive. Nogle er lidt lunkne ved tanken om et års købestop og ganske få synes det er for fjollet. Og så er der den store masse af læsere, der undrer sig over hvor svært det egentlig kan være. Og her må jeg sige: "jeg ved ikke hvor svært det er. Har kun været i gang et par uger og indtil videre har det ikke været svært."

Men jeg er sikker på det bliver en udfordring. På et tidspunkt bliver det lunere i vejret, og hvem får ikke lyst til at supplere garderoben med nye sandaler, et par solbriller eller en ny bikini - kjoler, åh Gud, jeg elsker kjoler - når solen titter frem? Eller når en ny vinter nærmer sig og de der vinterstøvler bare ikke kan mere - ja, så tror jeg det bliver svært.

Men hatten af for de, der ikke synes det er en udfordring. I har med garanti et ganske fornuftigt forhold til tøj og lever efter nøjsomhedens principper. Det må vi jo så håbe jeg kan lære lidt af i løbet af 2013.

2 kommentarer:

  1. Som just skrevet på Face: Jeg joiner ikke, men hepper! Og grunden til, at jeg blot hepper er den simple, at jeg ganske enkelt INTET forbrug har. Sad lige spekulerede over, hvad det sidste mon var jeg havde købt til mig selv. Kom frem til, at det var en bluse i H&M til 79 kr. - købt i september måned!! (Aarh, ok - købte en hårlak og noget andet hårlir i december)

    KNUS Trine

    SvarSlet
  2. Du har altid haft en fabelagtig evne til at finde fede ting til næsten ingen penge og stadig være tro mod en chik stil. Det beundrer jeg dig for.
    Og med de køb du gør - eller mangel på samme - så er et købestop vidst ikke nødvendigt. Nogle skal jo holde hjulene i gang 😉
    Knus

    SvarSlet