fredag den 1. februar 2013

Er der mon guld i gemmerne?

Et stort (og meget uoverskueligt) projekt venter forude. Jeg har indtil nu ignoreret det, syltet det - simpelthen lukket øjnene for det. Jeg kan absolut ikke tage mig sammen. Og hvorfor egentlig ikke. Jeg burde være forventningsfuld, fryde mig og glædes over alt det guld der (måske) dukker op, men det siger mig ikke rigtig noget.

Det drejer sig om noget så simpelt som oprydning af klædeskab.

Jeg har ikke specielt meget tøj (hvis jeg selv skal sige det). Mit tøjskab bugner ikke selvom journalisten fra P1 forsøger at fremstille det sådan i indslaget fra mandag morgen. Men det er rodet - afsindigt rodet. Og det er her projektet bliver uoverskueligt.

Fx er jeg ikke en af den slags der ryder op og sorterer efter sæson. No way, mit tøj, sommer- såvel som vintertøj har deres (nogenlunde) faste plads i skabet året rundt. Det samme gælder bøjletøj og ikke-bøjletøj. Noget tøj hænger og andet ligger krøllet sammen på en hylde. Ofte er det bare sådan at det der ligger krøllet sammen i et hjørne burde hænge og omvendt. Det giver så sig selv, at der skal stryges en del, OG JEG STRYGER IKKE. Jeg hader at stryge. (Måske det skyldes mine fire år på McDonalds, hvor skjorten skulle stryges H.V.E.R gang inden vagt). Og vasketøjet. Hvad med det? Det nyvaskede tøj som med gode intentioner lægges sammen og bæres op til klædeskabet. Ja, det ender oftest i en stor bunke midt på gulvet i soveværelset, og så kan man morgen efter morgen hive trusser og andet godt frem og tage det i brug med det samme. (Til stor irritation for kæreste, der giver dreng på 3 tøj på hver morgen). Men det er bare som om tøjet ikke kommer videre og godt det samme for inde i skabet forsvinder det bare i rodet. (Var der nogle der også tænkte Narnia her? I ved klædeskab, forsvinde ... Get it?)

Men hvis det her projekt skal overleve - og det skal det jo - er jeg nødt til at få bare lidt styr på tøjet, så jeg har en ide om, hvad jeg har at gøre med det kommende år. Der vil være tidspunkter, hvor jeg med garanti skal være kreativ. Der skal sorteres, skabes overblik og laves nogle fine bunker, og mon ikke så alt guldet dukker op?

Problemet er: jeg gider bare ikke. Som var det en slankekur, udsætter jeg det konstant. Men nu skal det være. Jeg går i gang ... På mandag.



8 kommentarer:

  1. Jeg kører nøjagtigt samme stil! rent vasketøj i blå ikeaposer og også gerne rundt om.... rod i skab... Jamen sådan skal det nok bare være!

    SvarSlet
  2. Har forsøgt flere gange at komme til bunds, men det skal åbenbart ikke lykkes.
    Det er ikke blandt vasketøjet mine succeshistorier skal findes.

    SvarSlet
  3. Og Teresa, overskriften er din ☺

    SvarSlet
    Svar
    1. er den? Sjovt, Det lyder også som noget, jeg ville sige. Fra min blog?

      Slet
  4. Hej søs, ser først din blog nu... Jeg hepper virkelig på dig - om nogen ved jeg det er et stort skridt for dig at tage - du som får abstinenser af at gå en tur igennem byen uden din pung!

    SvarSlet
  5. Hej Søs, dejligt du kigger med 😃.
    Vi ses på onsdag.
    Knus

    SvarSlet
  6. @Teresa, nej fra Facebook. Da jo spurgte efter synonymer til købestop.

    SvarSlet