lørdag den 16. marts 2013

Vi byder det ny familiemedlem velkommen

Kæresten har købt en Mac. En såkaldt MacBook Pro. Juhu, så har jeg noget rigtig fint at kigge på (og kærtegne lidt), når jeg skal skrive ansøgninger. For ja, jeg er blevet arbejdsløs.

Men er du ikke på barsel, vil nogle af jer spørge? Og jo, det er jeg da, men man kan altså godt blive arbejdsløs alligevel, når chefen får en blodprop i hjernen og virksomheden efterfølgende bliver lukket ned.

Min barsel slutter om 2 måneder, og derefter står alle (absolut alle) døre åbne. Jeg har ingen ide om - ikke den fjerneste ide om - hvad jeg skal kaste mig over. Fristes til at prøve noget helt andet, men hvad?

Har jo allerede en fin uddannelse (som dog på ingen måde begrænser mig), men jeg kan jo ligsom ikke blive sygeplejerske med et Cand.mag. bevis fra Litteraturhistorie i lommen.
Og at læse noget helt nyt, er absolut ikke en mulighed. Det tillader finansministeren simpelthen ikke (læs: kæresten).

Men hvad skal jeg så finde på? Skal jeg blive i reklamebranchen, hvor jeg har slået mine folder de seneste fem år, men hvor jeg også har haft mit at kæmpe med? skal jeg udvide søgekriteriet og kigge nærmere på hele spektret af job indenfor kommunikation og måske ikke være helt så tilfreds alligevel? Eller skal jeg simpelthen ryste posen og prøve noget helt nyt? Pas, jeg er lost. Er fuldstændig blank og vil bare gerne nyde de sidste måneder på barsel inden alvoren titter frem. Gode ideer modtages med kyshånd.

Men glæder mig som et lille barn til at få det ny familiemedlem hjem (Mac'en).

Ingen kommentarer:

Send en kommentar