lørdag den 6. april 2013

Esbjerg by Night

Skal ud i aften. I Esbjerg. Min hjemby. Byen, hvor jeg fik mit første kys. Byen, hvor jeg gik i gymnasiet og fik flere kys. Byen jeg forlod i 2001 for at studere Litteratur på Aarhus Universitet (og fik endnu flere kys).

Har ikke været ude længe. Bevares har da været til parmiddag i Lystrup og spist lækre bøffer på MASH. Men det er første gang i snart fem måneder jeg skal ud på den der veninde-måde, hvor man gør lidt ekstra ud af sig selv. Fx ved at vise den ny kjole frem eller hopper i et par svinedyre stilletter.

Sidst jeg var ude på veninde-måden, var til en veninde-julefrokost i slutningen af november. Til lejligheden havde jeg købt ny trøje + halskæde. Det var en skøn aften, der endte kl. 06 på Allenberg i København.

Jeg kan med sikkerhed sige at kl. ikke bliver 06 i aften, hvis den da overhovedet bliver midnat. Det er aftalt med veninde på forhånd. Men jeg kan også med sikkerhed sige, at jeg ikke har noget nyt at vise frem i aften. Og det er her det blive en kende udfordrende for mig. For som så mange gange før har jeg ikke noget at tage på. argh forpulede tøjkrise. forskellen på nu og før er jo at jeg før kunne (og ofte gjorde) købe nyt inden festen. Og oftest på selve dagen.

Det har jeg jo så ikke mulighed for nu. Ergo blev tasken i morges fyldt op med klæder, der på ingen måde giver mening eller hænger sammen. Enkeltstående er klæderne ganske fine, men hvad skal jeg med et par blå chinos, en sort top med guldglimmer og en cardigan med kirsebær på?

Ps. Sorte stilletter og bare tæer er det no go i aprils frostgrader?

2 kommentarer:

  1. Bare tæer - well, man kan jo komme i en tilstand, hvor man knap bemærker at de bliver lidt kolde ...

    Nu ville jeg nærmest ønske, jeg var i Esbjerg i weekenden :-)

    SvarSlet
  2. Det var stor succes med bare tæer i høje hæle, men f***, hvor var det koldt at cykle hjem

    SvarSlet