mandag den 6. maj 2013

En æra slutter snart

En veninde sagde til mig for nylig: købestop er nok ikke så svært for dig fordi du er på barsel. Mon ikke det bliver en udfordring, når du skal til at arbejde igen?

Og jo, det kan hun for sin vis have så grueligt ret i. Jeg er aldeles ikke præsentabel hver dag. Nogle dage er hjemmedage, hvor de blåstribede natbukser fra HM ikke kommer af. Andre dage er ugidelighedsdage, hvor tøjet er laset og lidt gråt i gråt.

Nogle gange mander jeg mig op, og finder et tjekket outfit frem (også i hverdagen og ikke kun til fest), men min veninde kan have ret i, at det sker yderst sjældent grundet barsel. De fleste dage bærer nok præg af tilfældighed. (Hvad der er rent og ligger lige for).

Og så igen. På barsel skal der gåes en del ture med barnevogn. Ofte ender mine gåture i centrum, da vi bor ret centralt og det er her det sker. Og lige så ofte kan butikkerne friste den barslende kvinde, der har for meget tid og mindre realitetssans, som er forsvundet sammen med søvnen.

Modsat har min veninde jo ret i at en hverdag med arbejde kræver rene og friske outfits. det kræver muligvis en vis variation i outfits, der lokker til nykøb. Og det bliver da uden tvivl en udfordring at finde på og være kreativ med gamle klude. Men også sjovt (tænker jeg).

Så tro mig. Et købestop kan sagtens være en udfordring trods barsel. Jeg er ikke i tvivl om at fristelserne (også) vil komme når jeg er tilbage på jobmarkedet. Men på det tidspunkt har jeg mindre tid til at lade mig friste, så mon ikke det i sidste ende er same same (but different)?

Ingen kommentarer:

Send en kommentar