lørdag den 19. oktober 2013

Hvordan finder man den helt rigtige støvle?

Ni måneder er gået. Tre tilbage. Nu er det ikke sjovt længere. Nu er det faktisk ved at være hårdt. Jeg har svært ved at finde tøj, jeg kan tage på på hverdagsmorgenerne. I weekenden har jeg ingen problemer. Der hopper jeg i det, som ligger lige for. Men på hverdage ... Rotationen i mit tøj er ved at være ensformig og fodtøjet er begrænset. Det samme gælder overtøj.

Jeg glæder mig til udfordringen slutter. Til at kunne købe igen. Der er bare et problem. Jeg tror jeg er blevet enormt vægelsindet og kræsen. Jeg vil aldrig kunne finde de helt rigtige vinterstøvler. For hvordan vælger man støvle, hvis man kun har een chance? 

Normalt ville jeg købe flere par støvler. Men efter et år som nonshopper og som reflekterende og bevidst forbruger, burde jeg være blevet klogere. Har bare svært ved at se, hvordan jeg nogensinde skal komme til at træffe en beslutning - den helt rigtige beslutning, på kun eet forsøg. 

Har netop sendt ønskeseddel af sted til min mor. Undlod at skrive det på, jeg mangler. Jeg magter ikke at se realiteterne i øjnene og skal til at træffe beslutninger om mærke, størrelse og farver.

Tror jeg putter mig under dynen lidt længere inden jeg hopper i weekendens pyjamasbuks og oversize T-shirt.

4 kommentarer:

  1. Sådan kort sagt, så tror jeg det handler om at være kompromisløs og kende sine behov. Det er i hvert fald sådan, jeg ender med det HELT rigtige.

    SvarSlet
  2. Du har nok ret. Kan mærke en vis ugidelig snige sig ind på mig, når jeg tænker på de mangler jeg burde anskaffe mig efter den 17. Januar. En ambivalent følelse. Fo jeg vil jo gerne - glæder mig samtidig med jeg ikke orker tanken om at vælge ud og nde det rette ...

    SvarSlet
  3. Kan åbenbart ikke stave i dag. Sorry. Har læst et par af dine indlæg. Spændende læsning, knivskarp og præcis. Glæder mig til at læse flere.

    SvarSlet
  4. Jeg ved præcis hvordan du har det. Jeg finder også tanken om shopping udmattende - specielt når jeg skal finde noget bestemt og er under tidspres, som f.eks. med en vinterjakke - så jeg forstår dig, helt bestemt.

    - og tusind tak skal du have. Det betyder rigtig meget, særligt når det kommer fra du, som gør dig så mange gode tanker.

    SvarSlet