mandag den 24. februar 2014

Ny regel: Når vaskemaskinen strejker, må man købe nyt

Har i weekenden ryddet op og ryddet ud. Gik ikke på kompromis. Gjorde mig hård og tog nødvendige beslutninger. Det var tiltrængt. Tøj og sko blev endelig afleveret til genbrug, ungernes legetøj (ikke det hele) blev foræret væk til gengæld for en kommode til soveværelset (kan godt lide win-win byttehandler). Cirkustelt kom på hemsen og itu Vipp-spand i kælderen. Vasketøjet blev sorteret og gjort klar til vask (kan stadig ikke vaske på grund af itu maskine) og en oldnordisk computer blev sat til storskrald sammen med de gamle IKEA rammer, der bliver skæve efter 10 min. på væggen (hvis man som mig partout ikke bruger ophængningswiren - synes det er noget bøvl).

Der blev desuden støvsuget og støvet af. Følelsen i kroppen er god i dag. det var den også i går. Lejligheden er ren - stadigvæk. ungerne har lavet burgers til aftensmad. Klædeskabet er ved at være tækkeligt. Faktisk har jeg nu et par tomme hylder. Stuegulvet er vasket og jeg har endnu engang købt  nyt tøj ... Den lader vi lige stå!

Ja, jeg impulskøbte. Gode sager. Fra Cos. 

Måske jeg på grund af nye køb, fik trang til at køre en bulldozer gennem mit hjem. En slags retfærdiggørelse. "når noget kommer ind, skal noget andet ud"-agtigt. 

Mit forlængede købestop varede altså knap en måned ... en måned. jeg har undladt at falde i et helt år, og så kan jeg ikke engang holde en måned ekstra, når slusen først er åbnet. det er jo til grin. arhmen altså ... Kan også bare undskylde mig med, at vaskemaskinen er i stykker, og jeg ikke har mere rent tøj ... Og så har jeg ikke mere, at sige til den sag!

1 kommentar:

  1. Synes det er fuldt ud fortjent - og især fordi du samtidig har fået ryddet ud, givet væk osv.
    Jeg tør vædde med du i fremtiden vil føle den samme trang til noget-for-noget, og så er du jo kommet lang vej...

    SvarSlet