tirsdag den 17. juni 2014

Bla bla bla - jeg er jo bare en glad historiefortæller

Altan, ny trappe og isolering, tag-terrasse eller nyt bad og køkken. Vi har været i banken i dag. Ikke fordi vi havde lyst, men fordi bankrådgiveren nu har forsøgt, at trække os ind til møde gennem en længere periode, og at blive ved med at ignorere hans forsøg på kontakt ville nok være en kende for dumt, hvis vi gerne vil låne (investere). (For det er da en investering at renovere hele hytten ik?)

Efter et alen langt og dødssygt forsikringsmøde med en yderst inkompetent og halvfordrukken forsikringsmægler fik vi alene-tid med vores rådgiver. Mens Thomas forsøger at holde en professionel distance og kun fortæller det yderst nødvendige, tripper jeg og vrider mig på sædet for at åbne op for ærlighedssluserne og nærmest trygle den stakkels (nærmest nyuddannet) bankrådgiver om penge til en altan. Jeg begynder at afbryde Thomas, på den der irriterende kærestemåde, hvor jeg færdiggør hans sætninger, og fortæller detaljeret om hvorfor dit og hvorfor dat. Fuldstændig ligegyldig info. Til sidst stopper Thomas mig med et fast blik og siger bestemt og lettere vislende ud mellem tænderne: "Lad mig om det her"

Shit mand, det var pinligt, og dog helt reelt. For jeg kan bare ikke holde min mund, og tage den professionelle hjelm på. Jeg skal ALTID som i partout ALTID fortælle hele min livshistorie (i det her tilfælde min historie som boligejer, der starter med: Da vi købte lejligheden i 2008 ...")

Bagefter undskyldte jeg smågrinende til Thomas. Ret flov og lidt sådan: "Helt ærlig Skat, var jeg så slem? Havde du virkelig behøvet at sige det der til mig?" Og ja, det havde han jo. For hvis Thomas ikke havde stoppet mig og taget over, havde jeg stadig siddet i banken i Mejlgade, børnene var endnu oppe, bankrådgiveren havde ikke mere kaffe (den drak jeg også alt af) og min mor var endnu ikke kommet med toget til Esbjerg. Så der er nok flere end blot Thomas, der er glade for, jeg fik mundkurv på. Men jeg er nu stadig lidt overbevist om, at et godt venskabligt forhold til banken er en fordel, når man gerne vil låne. Det mener Thomas så ikke.

Nu må vi bare vente og se om der kan blive til både en altan og en omgang isolering. HEP!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar